bästa helgen !

Jag och janine tog tåget till ? ( jag kommer inte ihåg vad de hette ) Där vi nu var bytte vi och åkte pendeltåget, vi skulle av vid farstastrand. På tåget får janine värsta skarttanfalet och hon asgarvar. jag skäms och håller för hennes mun. Sen upptäcker vi att Marcus (kussens man) sitter på tåget och vi går av samtidigt med han och går sen till hans och charlottes ( kussens) lägenhet. där byter vi om till fula kläder och regnkappa. sen åker vi i bil till kräftfisket.
när vi kommer fram får vi 20 burar  och fisk som man ska lägga in i burarna.
i burarna fanns de en jätte stor säkerhetsnål och i den skulle man trä på en fisk, de skulle tydligen kräftorna gilla. Vi sänkte ner alla burar och sen gick vi upp för att käka korv och dricka cola :D

Marcus och Challe, så söta <3

janine i regnrock:D 

ekan                                                                                                                     underbart väder, underbart fint !

söta kussen <3


Vi lägger ner en bur. 
    
Janine ror : D 


 
                                                               
här är jag :D
 
                                                                                    
Näckroser som vi alltid fastnade med åran i .                                                                    underbart!


efter allt detta fina drog vi upp burarna och där låg de massor av kräftor som vi fick ösa i en bur. vi fick så många så att 2 stora hinkar fylldes några kravla sig över, jag skrek :P 
men detta var bara första gången vi var ute, sen åkte vi ut i gen och hämtade burarna och där var de också mkt. vi slängde mellan 80 - 100 st för att de var typ en millimeter för små. resten sparade vi. och sen åkte vi hem kl 11. de var så underbart kul och fint, bland de roligaste jag gjort. 
när vi senare kom hem räknade vi kräfterna vi sparat och de var exakt. 178 st :O 
såååå många asså. de fick ligga i badkaret över natten. 

På morgonen kokade vi kräftorna. de skulle ner med huvudet före så att hjärnan skulle koka först, så att de dog snabbare. vi tog dem i järnnypor.
 

vi hann inte koka alla för vi hade stressigt, vi skulle jobba på skansen. de var inte planerat att jag skulle de så jag fick låna kläder från byket ( där man tvättar) och ha på dem :D bilder kommer på hur jag såg ut. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0